julafton

huva för en julafton, huva för en jul………..dagen kunde ha börjat bättre. klev upp klockan 4 kokade kaffe å tog en rök……..tog på mej stövlarna och gick ut för å sopa av bron. det gick väl rätt fort. men så skulle jag gå in…aj. låst ute mej. står i långkalsongerna och en tröja åstövlar -12 grader 30 snö på gårn. fick så smått panik…grubblade så kom jag på att ett av källarfönstren nog kanske skulle få gå upp. så jag tjavade till källarfönstret…höll på en bra stund, hll på frysa ihjäl om fingrarna. så fick jag upp det. lyckan var fullständig. pris ske gud. kravlade och höll på å bökade i snön. det uppstod ett problem. jag var för tjock. fastnade halvägs. nå lyckades knicksa mej upp och ut igen…………går tillbaka till bron, och funderar om jag skulle måsta gå 2,5 km ner till byn, för å värma mej å hämta hjälp.

men så tar jag och tjavar till lagårn, hämtar ett spett å en spade. tillbaka igen till bron,

försöker å bryta upp dörren. men ger snart upp. så kommer jag på. jag slår ut glasrutan på dörren. sagt å gjort, jag drämmer till ett par gånger och försöker rensa bort glasbitarna. styr fram en pall som står på bron å försöker klättra in. går inte, funderar. tjavar till lagårn igen hämtar en liten stege. tillbaka till bron. styr fram pallen igen, vid det är laget är mina fingrar isbitar. sticker in stegaren å försöker att få den å stå stadigt.nå får in ena benet å famlar efter fotfäste, men andra foten fastnar i glasöppningen. håller på en bra sund, men så är jag inne,frusen å blodig om händerna men inne i värmen.

så nu senare sitter jag här och dricker kaffe å pustar ut.

GO JUL

One thought on “julafton

  1. Det där kunde ha slutat illa, kajmal! Tur att det ordnade upp sig och du slapp frysa ihjäl.

    Hoppas att starten på det nya året har blivit betydligt bättre för ditt vidkommande. GOTT NYTT ÅR! vill jag önska dig så här några dagar in på nya året.

    Kan du skåda årets första fullmåne nu i kväll – eller du har mulet väder?

    Till sist: Har det hänt något nytt på ufo-fronten? Eller är allt i ett slags fortsatt vänteläge?

    Hare bra på alla vis, kajmal!

Kommentera

