spökkatt

hade en vildkatt som jag matade i höst. för övrigt en bror till min katt tjirri.   men tjirri var rädd och vågade inte gå ut.

så jag  var tvungen ta bort vildkatten. tog den i en katt fälla . och en kamrat sköt den.  kajmal min guide sa att jag skulle begrava den, så jag grävde ner den bakom ladugården, och bad en kort bön.  låg och vilade i sängen idag .  det skramlade till ett par gånger, så krafsade det på ytterdörren två gånger. jag trodde tjirri var ute.  så andra gången det krafsar på dörren går jag upp. tjirri är inne så jag blir förvånad hon står i hallen. jag lyfter upp henne, öppnar dörren och släpper ner hon på utebron, hon vill genast in och tittar skrämd mot ladugården som i höstas.  jag sätter mej på bron och röker katten vill in,  så går vi in,  verkar som spökatten kom in när jag öppnade dörren första gången. nu nån timme efteråt så frågade jag kamjal vad det var. ”katt” svarade kamjal , så säger hon kajmal.  ”du gav henne mull”

en stund senare säger en annan röst. ”den kom nu”     tjirri vågar inte gå inn till tv-rummet. och hoppar till så fort jag rör mej. hon stirrar mot soffan, så springer hon upp på övervåningen.   hörde ett andligt ”mjau” för en stund sedan, så fårse hur det går

5 thoughts on “spökkatt

    • i går var min katt på soffan , och det verkade som det var nåt där, smög försiktigt omkring, och ryggade tillbaka flera gånger, som det var nåt där

  1. Vilken rätt har DU ATT BESTÄMMA ÖVER LIV OCH DÖD??!!

    Du har inga goda andrar runt dig och du bör akta dig för mörkret

    GUD BEVARAR DIG I JESUS NAMN
    SATAN!! VIK UNDAN!
    I selas namn, GUD !!

  2. Moderns mörker behöver nog ingen akta sej för inte någon hornprydd som betyder bärare av hennes kraft heller. Men jag kan inte låta bli att reagera på detta visste du vilken katt det var kanske du visste att ingen letade. Men det finns katthem i hela Sverige och även privatpersoner som är jourhem som letar upp lämpliga boenden åt katter som kommit fel eller övergivits. Jag letar själv efter en av älsklingarna som försvann det låg pinne och en gräsbädd formad som en katt under en lada där han varit eller nästan levat sommartid vid ett torp som dom bara är i nån enstaka gång i närheten här. Hade känt som om han levde med dom som vårdade där och i skogen bredvid så ville läsa för det stod om pinnar. Dom brukade dra mej dit när han ville komma hem för lite mat ibland eller visa att han mådde bra. Det med att skjuta katten vart det en chock i hjärtat av tyvärr. Vill inte anklaga men det är ännu svårare att läsa sånt när man sörjer och saknar både den som är försvunnen och en annan vilding som var hans morfar. När han kom trodde jag det var omöjligt och som tur var hade jag fel. Mycket tålamod och en kärleksfull vän man fick i många år tills han gick bort av forl i vintras. Han var för gammal att klara operationer och gillade inte att bli sk hanterad eftersom han levt som nästan vild tills han blev 11 år. Men vänner sviker aldrig !!!

    • jag försökte få nån att ta hand om den, men det gick inte flera vildkatter var i byn då, min egen katt vågade inte gå ut , så därför tog jag bort den,,,närmaste katthem är 60 mil tur och retur, och dett a hade jag inte råd med . så tyvärr, inte för att jag tyckte det var bra, men det var enda lösningen

Kommentera

