andarna i min ladugård

frånImage min bok : Jag är i ladugården och pysslar när jag märker att någonting kommer

in. Jag kände att den, eller det ville att jag skulle städa i ladugården. Jag tittar på rännan på golvet

som är full av skräp. – Jag lovar att städa, säger jag. Långt senare kommer en väninna på besök. Vi

pratar och går för att titta på äppelträden. Hon stannar upp och tittar mot ladugården och frågar; –

Har du hyresgäster i ladugården? – Nej svarade jag. Vi står tysta och tittar på äppelträden då säger

hon; – Jag tror att det vill att du ska städa. Jag svarade; – Jag vet, har inte hunnit ännu, jag väntar på

att få bort bilen från porten. Några veckor senare blev jag av med bilen och städade upp i

3 thoughts on “andarna i min ladugård

  1. Pratade inte du och din väninna mer än så här om era upplevelser? Om jag hade hört någon säga så här: ”Jag tror att det vill att du ska städa.” …

    … så skulle jag absolut ha bett den personen att vidareutveckla vad hen menat med att säga så där. Jag skulle ha blivit jättenyfiken. Blev verkligen inte du nyfiken på vad det var som din väninnan föreföll ”känna” på sig?

    Om du fortfarande har kontakt med denna väninna, tycker jag att du snarast ska fråga ut henne därvidlag, ifall du inte redan har gjort det.

    • hon har även sett kamjal, hennes son var svårt sjuk, så jag frågade om hon kamjal kunde hjälpa dom,jag ordnar det svarade kamjal. min vännina klev upp en natt och såg henne stå bredvid sonens säng..när jag bad henne beskriva kamjal, så stämde det exact

Kommentera

