eldkula

det var 2001 allt började  hade 4 fysiska möten med varelser i min förra bostad och i fysisk där jag bor nu. innan dess var jag skeptisk, och trodde inte på spöken/andar,men från 2001 har jag både hört, och fått se varelser.  däremot har det varit fysiska ljud. hade bott här några veckor, jag ligger i sängen, när dörren på övervåningen slås igen med ett välda brak. jag hoppar till där jag ligger, men inget mer händer. en vecka senare slås fönstret igen i rummet ovanför mej, med ett brak. hade aldrig öppnat det……förstod senare att det var kamjal som var här i huset, hon bodde här sen i efterföljande sex åren……………..de tidigare hyresgästerna en kompis, har berättat att när de bodde här så for en eldkula genom rummen på neder våningen

3 thoughts on “eldkula

  1. Intressant! Men vad skulle poängen kunna tänkas vara med att Kamjal (eller någon annan) öppnar ett fönster för att sedan slå igen det och ånyo haspa det?

    Jag menar så här: 1) OM Kamjal vill hemlighålla sitt besök hos dig, då behöver hon ju inte slå igen ett av henne själv öppnat fönster med ett brak, så att du hör det. 2) OM hon nu INTE vill hemlighålla sitt besök för dig, varför då först öppna ett fönster, sedan stänga detsamma med ett brak och haspa det igen, så att inget syns på fönstret, att det faktiskt har varit öppnat och därefter stängt av någon, dvs det enda beviset på fönsteröppning är ett ljud (ett brak) som du anser dig ha hört och som du kopplar till fönsteröppning/fönsterstängning.

    Alltså: Beviset på Kamjals närvaro är i detta fall ett LJUD som du har hört inne i bostaden. Och det är DU som kopplar detta ljud till fönsteröppning/fönsterstängning. Frågan är hur du kan veta att din ljudtolkning är korrekt?

    För att jag skulle våga göra en sådan tolkning som du gör, kajmal, skulle jag kräva mer än ett odokumenterat/overifierat ljudupplevelsebevis. Någon form av stöttande bevisning skulle jag vilja ha därutöver, typ att glaset i fönsterrutan spruckit eller att fönstret är avhaspat. Eftersom just hörselhallucinationer är den vanligaste hallucinationformen, skulle jag INTE ha nöjt mig med enbart en ljudupplevelse som bevis.

    Kort sagt: Vad är det som får dig att acceptera en akustisk upplevelse som ovedersägligt bevis på att någon eller något finns närvarande i en bostad (som normalt inte hör hemma där)?

Kommentera

