du får följa med för evigt

citat från min bok:          hade besök………………………Jag ligger i sängen nere i byn, känner mig ensam och övergiven. Då lägger någon en hand i min och jag känner tre små fingrar i min hand. – Du får följa med för evigt men du måste dö först säger den. Jag svarar; – Ja, sedan blir allt lugnt och stilla och jag somnar.slut citat; ……………….. jag sitter senare och upprepar detta för mej i tankarna, då hör jag en röst från ovan som säger ”amen”

det var min första guid ”palien”  med sina små fingrar en liten grey-dam

2 thoughts on “du får följa med för evigt

  1. Har ser paliens hand ut? Tumme + 3 fingrar? Eller 3 fingrar inklusive tummen?

    Jag tycker att paliens budskap till dig var olämpligt. Säger man på det viset, skulle ju folk kunna få för sig att ta livet av sig för att kunna följa med henne omgående.

    Det kan väl inte vara snällt av en guide att ”locka” någon att avsluta sitt jordiska liv i förtid?

Kommentera

