vad är ett predikat ?

citat ur min bok……….. Semjal Hon är en vattenvarelse. – Vi landade i havet för 500 000 år sedan, säger hon, och de kan färdas uppöver alla vattendrag på jorden. En natt drömmer jag om stora hjul som far med en rasande fart genom byn. Senare läser jag i en bok, att sjömän ibland har sett stora hjul fara över vågorna i havet. Semjal berättade mycket för mig men det är svårt att återge. Jag var ungefär sju år när hon kom första gången, jag satt på bron och fiskade. Jag vet att det hände något den gången. Jag var på väg hem, jag gick och funderade på vad som hände på bron och plötsligt stod jag hemma på gården, utan att ha märkt att jag gått ett hundratals meter. Jag har funderat mycket över den händelsen. Så för ett par år sedan kom hon igen och jag fick höra en lång och märklig berättelse, som jag inte ska försöka återge. En kväll går jag ut i hallen, det är något som dunkar i huvudet, det känns som ett tungt tryck. Så känner jag ett stort öga mot kinden och en röst som säger; – När ska du förstå? 40 En annan gång säger hon; – Du har ett predikat, jag har fyra”. Jag vet inte vad hon menar med det. Hon säger att ett jordår är uppdelat i fyra år för dem. Jag blir opererad av Semjal och hennes dotter. Semjal berättar hela tiden för dottern vad hon gör, de hjälps åt. De använder silvertråden tenseril, som innehåller bland annat ammoniak, det hela går fruktansvärt fort..  drömde att en stor grå pyramid kom upp ur havet, med skummet forsande efter sidorna, ….

 

http://www.endalldisease.com/two-giant-underwater-crystal-pyramids-made-of-thick-glass-found-in-the-center-of-the-bermuda-triangle/

4 thoughts on “vad är ett predikat ?

  1. Har du fått reda på vad ett predikat är, kajmal? Om inte, så tycker jag att dina andevänner är ogina mot dig. Genom att tala i gåtor som du inte kan förstå.

  2. Men tycker du inte det är konstigt att du som är utvald av dem till att vara kontaktperson och ”själasörjare” med mera nästan aldrig får några klara besked från dina andekontakter om vad du ska göra, varför det ska göras, hur det lämpligen ska göras etc?

    Om du tänker dig en arbetsplats, så finns det väl alltid en förman, arbetsbas, chef e d som säger åt dig VAD du ska göra, ofta också HUR du ska gå till väga för att lösa arbetsuppgiften.

    Men dina andekontakter är inte precis av det hjälpsamma slaget. Eller?

    • det finns allt för många som vet allt om vad som ska hända, så kallade kannaliseringar. min erfarenhet med kontakter, är att de är fåtaliga med information, kanske för att inte avslöja framtiden

Kommentera

