främmande bilder på tv.en

har en gammal svartvit tv som får stå på och snöa på dagarna.för och få in andra dimensioner……min nyare tv, hade jag märkliga bilder på för en 8 år sedan…på en radiokanal på parapolen fick jag in märkliga bilder..bland annat på mej själv…..och en bild innefrån en rymdfärja när den startade, man kunde se hur astrounaterna skakade i sätena……..det kom även fram bilder när tv var avstängd……vid ett tillfälle sa kamjal, min kontakt ”spelar du in”……..ångrar det nu , kom mej aldrig för och spelade in bilderna..det visades även en bild från den gamla tv-serien från 60-talet.  mannen från mars. när jag var grabb , såg jag den serien. vid ett tillfälle tappade jag minnet , och var borta några sekunder, har funderat mycket över detta, så får jag se serien , igen blandat med mycket annat på tv en när den visar främande bilder………………vid samma ålder ungefär . så läste jag myket böcker om rymden, since fiction………..läste b.l.a. en bok om en skön kvinna, som plötsligt kunde förvandla sej till ett monster,,,,var på väg till toaletten,  när jag plötsligt kände en gulaktig varm strålning kom uppifrån ini mej i bröstet, jag blev outsägligt lycklig, och kände mej alldeles varm, det var när jag läste denna bok, och tänkte att denna varma lyckokänsla kom uppifrån rymden

4 thoughts on “främmande bilder på tv.en

  1. Men hur kan strålning ha en färg? Det fattar jag inte. Förklara gärna.

    För mig är ”gulaktig varm strålning” som når mig uppifrån mest liktydigt med att någon pissar på mig medan jag ligger ned (= befinner mig på en lägre nivå i rummet än pissaren gör).

    Är du helt säker på att du inte blev pissad på, kajmal? Aliens kan kanske precisionspissa, lite i stil med att man numera kan klyva stenar med hjälp av starka, kraftfulla vattenstrålar?

    Vad tror du om min teori?

  2. Jo, även jag känner till att ljus av en viss våglängd av vår hjärna kan uppfattas som en viss färg.

    Men du skriver ju, av allt att döma, om annan strålning än just den synliga ljusets egen strålningsintervall. Typ röntgenstrålar, gammastrålning osv. Och den sortens strålning kan väl knappast uppfattas som färgad, i detta fall gulfärgad, eftersom våra ljusreceptorer i ögat är programmerade att uppfatta färger enbart inom ett högst begränsat intervall (= det s k synliga ljuset).

    Ja, kanske var jag ful i mun i mitt förra inlägg. Men håll med om att ”gulaktig varm strålning” , som därtill kommer uppifrån, lätt kan leda tankarna till just urinering. Försök formulera dig mer pregnant och koncist, kajmal, så blir det svårare för mig att vantolka/feltolka dig.

Kommentera

