skrattabborre 402 lacarta

var till min granne för två år sedan, vi satt och pratade.  han berättade att uttern hade tömt fiskdammet på vintern. men så berättade han att han hade nåt annat i dammet.  de samm omkring, och ibland klättrade de upp på vass-stråna  . vi satt och funderade men så kom vi fram till att det kanske var ödlor……..när jag kom hem kom jag på att det kanske var skratt obarn , en liten vattensalamander som finns här i västerbottens inland sällsynt

nå ivarje fall så hade jag andligt besök för några år sedan,   då for ett skepp förbi på himelen, fick ett medelande av dem de skulle plocka upp några strandsatta aliens, några av dem hade varit på övervåningen ett tag,  i medelandet så som jag minns så skulle skeppet jag såg   nr 402 ta upp dem så  de skulle ta kontakt med det. när jag såg det skeppet, så var det en ljusprick som vanligt, det kom farande som en vanlig sattelit,   så satte jag tummen i vädret , och sa tyst för mej själv”ja vill följa me” då stannade plötsligt farkosten och stod stilla i några minuter…men så sa jag  , men hämta mej då, jag kan väl inte hoppa upp heller.  men inget hände så jag tog ner handen igen. efter en stund startade skeppet igen och fortsatte i samma bana som förut, det telepatiska medelandet fick jag långt senare, och då sas det skepp 402……..nåväl jag höll på och läsa om skrattobbarn vid den tiden. som är av lacarta   (reptiller)   så hör jag och ser för min inre syn från övervåningen hur en tjej killar en skrattobbare på magen, och jag hör den skratta, så jag funderarade, och funderar fortfarande om mina besökare var reptiller själva lacarta.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Mindre_vattensalamander

http://www.forsvik.nu/dokument/Skrattabborren.htm

7 thoughts on “skrattabborre 402 lacarta

  1. Tror du innerst inne på detta du skriver, att du har varit med om? Har du aldrig någonsin hyst något tvivel på dina upplevelsers äkthet?

    Finns det NÅGOT över huvud taget som du kan tvivla på eller känna skepsis inför? Vad skulle det i så fall vara?

  2. Jag funderar över hur någon människa, som inte är idiot (och det är inte du!) eller mer än tre år gammal (vilket du är!), kan tro på de förklaringar som du lägger fram i detta blogginlägg.

    Har verkligen inte tanken en endaste gång föresvävat dig, att det är just så här som fria fantasier, grundade på önsketänkande eller hallucinationer, OCKSÅ ser ut?

    Förnekar du alltså att det finns fria fantasier grundade på önsketänkande och/eller att det finns hallucinationer?

    Om du inte förnekar detta utan tror att det finns fria fantasier (grundade på önsketänkande) och hallucinationer av de mest skiftande slag, VARFÖR skulle då inte du också kunna vara ett ”offer” för slikt?

    Oliver Sacks, hallucinationsexperten, beskriver i sin senaste bok, Hallucinations, hur en person såg samma hallucination utspela sig, inte olikt en en filmsekvens, gång på gång. Hen såg manluckan (= locket) över en gatutrumma i vägbanan där hon bodde lyftas upp. Och upp ur hålet klättrade en diffus mansfigur. Efter att ha kommit upp på gatan placerar figuren locket/manluckan tillbaka över gatutrumman. Sedan vandrar den därifrån i vanlig promenadtakt.

    Denna hallucination upprepas nästan dagligen. Den ”drabbade” inser att det rör sig om en hallucination.

    Men om du, kajmal, skulle ha haft denna sorts upplevelse, skulle du sannolikt ha uppfattat den som verklig och ett bevis på att det finns aliens här som lever under markytan, i detta fall nere bland avloppen under våra stadsgator.

    Så jag undrar VARFÖR du inte ens kan tänka dig, att även dina upplevelser skulle kunna bero på någon sorts störning i din hjärnas elektriska aktivitet?

  3. den andliga världen är stor, aliens visar sej oftast som andliga väsen . sällan fysiskt. även nu levande mäniskor kan ses som andliga väsen. när det gäller blogginlägget, så bilden av alien andlig, men synen av skeppet ute på gården real fysiskt…………..vet mycket väl om en hallunication en gång. var barn och låg i sängen i feberyra…..då ser jag serifiguren kalle anka stå bredvid sängen.

  4. Det som du kallar för andliga upplevelser synes, om jag fattar dig rätt, vara detsamma som hallucinationer i neurovetenskaplig bemärkelse.

    Kan du möjligen tänka dig att acceptera den neurovetenskapliga definitionen på HALLUCINATION, kajmal? Eller du envisas med att ha kvar din avsevärt smalare definition på vad en hallucination är?

    Alltså: Varför är det en hallucination när du ser Kalle Anka stå bredvid sängen men INTE en hallucination, när du ser Kamjal & Co? Varför kan inte synen av Kalle Anka vara en andlig upplevelse? Vad skiljer synen/upplevelsen/hallucinationen av Kalle Anka från synen/upplevelsen/hallucinationen av dina alienvänner, så att det ena blir en hallucination och det andra en andlig upplevelse?

  5. Nej, det är ett feltänk. Även i hallucinationer kan man föra en dialog med de väsen som uppträder i hallucinationen. Man brukar åtminstone kunna ”tala” TILL varandra, mer sällan ”tala” MED varandra.

    I det avseendet påminner den hallucinatoriska dialogen alltså om den som du och jag har. Vi talar/skriver ju huvudsakligen TILL varandra, sällan MED varandra.

    Jfr rösthörare som kan få ta emot befallningar från den röst de tycker sig höra. Rösten kan kräva av dem, att de måste döda en viss person eller dylikt.

    Hur som helst, kajmal, så är det inte alls uppenbart att andevärlden finns bara för att du upplever dig kunna föra en dialog med de väsen som befolkar densamma. Jfr små barns låtsaskompisar; typexempel Alfons Åberg och Hemlige Mållgan.

Kommentera

