fåglarna

En vinterkväll går jag ut det är mörkt och molnigt enstaka stjärnor syns men det märkliga är att
det spelar fåglar runt om i skogen som en värsta vårnatt, så ser jag sydväst mittemot kortändan på
ladugården ett stort ljust gulaktigtsken som verkar komma från backen och lyser över trädtopparna,
och fåglarna kvittrar hela tiden runt om i skogen fastän det är mitt i vintern och mörkt cirka tio tiden
på kvällen ett tiotal grader kallt en mörk januarikväll,jag går in i ladugården och tittar så går jag ut
ur ladugården, då blixtrar det till en flamma strax intill ladugården, så går ja ut mot infarten till
gården, två gånger blixtrar det till i en syren buske, och strax efteråt bredvid i en rönn, jag går ut
mot landsvägen, och hela tiden kvittrar fåglar överallt som det vor en ljus sommarkväll, mycket
märkligt att gå där i mörkret och höra fåglarna på all fyra sidorna av huset i den omgivande skogen,
så går jag nerefter lands vägen det blixtrar till en gång till nu i gran skogen på andra sidan
landsvägen, såstår ja tyst och väntar, hör en hund skälla nere i byn i dalen,så går jag upp och in på
gården igen, det flammar inte till några flera gånger, men fåglarna kvittrar fortfarande, jag står och
funderar om det har landat ett ufo uppe i skogen,eller om det är något andligt, jag går och tittar vid
fågelbordet om do är där också fåglarna men ser ingen, jag går ut mot vägen igen, det flammar inget
mer någonstans, jag tittar upp och ser några stjärnor, och tänker det är inte helt mulet. Men så börjar
det bli kyligt så jag går in, men fåglarna kvittrar fortfarande då jag stänger dörren…………jag var ut
flera kvällar efteråt men inget syntes och fåglarna hördes inte flera kvällar

Kommentera

